مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 22:002023-06-02اقتصادي

تاکید امام (ره) بر سیاست نه شرقی و نه غربی، قطب بندی سیاسی دنیا را تغییر داد


امروز شاهد چند قطبی شدن جهان و تشکیل قطب بزرگ اسلامی به رهبریت ایران هستیم و ریشه این تحول در همان سیاست نه شرقی و نه غربی است که امام (ره) در عصر قدرت آمریکا و شوروی پایه گذاشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسن قدیری ابیانه در رویداد بین المللی گستره جغرافیایی اندیشه امام خمینی (ره) که در دانشگاه بین المللی امام (ره) برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد چند قطبی شدن جهان، فروپاشی آمریکا، از دست دادن ارزش دلار و به اذعان استراتژیست های دشمن، تشکیل قطب بزرگ اسلامی به رهبریت ایران هستیم.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک تصریح کرد: معتقدم ریشه این تحول در همان سیاست نه شرقی و غربی است که امام (ره) در عصر قدرت آمریکا و شوروی پایه گذاشت.

وی افزود: تفکری که بدون شرق و غرب نمی توان کاری کرد در ذهن گروهک های مختلف داخل ایران همچون مجاهدین و …وجود داشت و از نظر آنها استقلال جمهوری اسلامی از شرق و غرب یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می شود.

 مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام مطرح کرد: خیلی ها از جمله مبارزان سیاسی پیش از انقلاب باور نمی کردند که انقلاب اسلامی بتواند در برابر نظام های سلطه، قدرت های بزرگ و نظام شاهنشاهی بایستد و مدام پیشنهاد تسلیم می دادند اما به صراحت می توان گفت ریشه تحول امروز تفکر انقلاب اسلامی و نه شرقی و نه غربی اوج گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید امام (ره) بر سیاست نه شرقی و نه غربی، قطب بندی سیاسی دنیا را تغییر داد

تاکید امام (ره) بر سیاست نه شرقی و نه غربی، قطب بندی سیاسی دنیا را تغییر داد