مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 12:102023-05-31پزشكي

سیگارهای الکترونیکی دوست یا دشمن؟


روز جهانی بدون دخانیات (31 مه سال2023 ) را قهرمانان بهداشت عمومی در سراسر جهان جشن می گیرند و شعار امسال «ما به غذا نیاز داریم نه تنباکو» است.

- ایسنا/خراسان رضوی روز جهانی بدون دخانیات (31 مه سال2023 ) را قهرمانان بهداشت عمومی در سراسر جهان جشن می گیرند و شعار امسال ما به غذا نیاز داریم نه تنباکو است.

در سال های اخیر، افزایش محبوبیت سیگارهای ویپینگ نگرانی هایی را در میان متخصصان پزشکی و عموم مردم ایجاد کرده است اما ویپینگ چیست؟ عمل دم و بازدم آئروسل تولید شده توسط یک سیگار الکترونیکی یا دستگاه مشابه است.

سیگارهای ویپینگ سیگارهای الکترونیکی که معمولا به عنوان قلم ویپ یا سیگارهای الکترونیکی نیز شناخته می شوند، با حرارت دادن محلول مایعی که معمولا حاوی نیکوتین، طعم دهنده ها و سایر مواد شیمیایی است، کار می کنند.

تاثیرات ویپینگ دکتر کامران علی، مشاور ارشد، پیوند ریه و جراحی قفسه سینه، مارنگو هند گفت: در حالی که اثرات طولانی مدت ویپینگ هنوز مطالعه می شود اما شواهد در حال ظهور نشان می دهد که خطرات بالقوه ای برای سلامت ریه در ارتباط با استفاده از سیگار الکترونیکی وجود دارد.

به گفته دکتر سوشیل کومار مالانی، رییس بخش قلب و عروق بیمارستانی در پونا هند، سیگار الکترونیکی یا ویپینگ، مواد شیمیایی خطرناکی مانند استالدیید، فرمالدیید و آکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیگارهای الکترونیکی دوست یا دشمن؟

سیگارهای الکترونیکی دوست یا دشمن؟