مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 09:452023-06-08سياسي

از جنجال پرونده فرش های سعدآباد تا آغاز هفته ای برای صنایع دستی


دست داشتن 9 متهم در سرقت فرش های سعدآباد، آغاز هفته صنایع دستی، برگزاری 300 برنامه در استان ها و تعطیلی یک روزه موزه ها از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی در این هفته بود.

- خبرگزاری مهر _گروه جامعه؛ در این هفته همزمان با سالگرد رحلت امام خمینی (ره) موزه های تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی و موزه های بنیاد مستضعفان در روز 14 خرداد تعطیل بودند.

تعطیلی موزه ها و بناهای تاریخی شامل پایگاه های ثبت ملی و جهانی نیز می شد.

انتقاد به جایگاه میراث فرهنگی در برنامه هفتم در این هفته همچنین با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه به دولت ارائه شده مهدی حجت قائم مقام سابق سازمان میراث فرهنگی وقت در انتقاد به اینکه میراث فرهنگی در این برنامه جایگاه مناسبی ندارد، گفت: تحقیق در ارزش های پیشینیان مقدم بر هر اقدامی در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است ولی این امر در برنامه پیشنهادی هفتم مغفول مانده است.

حجت همچنین گفت: در کشور ما مسئول مستقیم تهیه شناسنامه فرهنگی و هویتی ملت وزارت میراث فرهنگی است اما ملاحظه برنامه اعلام شده برای این وزارتخانه متأسفانه عاری از هر گونه کمک و حمایت در این جهت است.

برگزاری دومین دوره چهره های ماندگار برگزاری دومین دوره نکوداشت چهره های ماندگار میراث فرهنگی خبری بود که علی دارابی معاون میراث فرهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از جنجال پرونده فرش های سعدآباد تا آغاز هفته ای برای صنایع دستی

از جنجال پرونده فرش های سعدآباد تا آغاز هفته ای برای صنایع دستی