مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 11:552023-05-30اقتصادي

انویدیا ابر رایانه مخصوص هوش مصنوعی مولد می سازد


شرکت انویدیا نسل جدید ابر رایانه DGX را می سازد که در کل مربوط به هوش مصنوعی مولد است و قدرت عملکرد آن یک اگزافلاپ خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از انگجت، جن سونگ هوانگ، مدیر ارشد اجرایی انویدیا طی رویداد کامپوتکس محصولات مختلفی را معرفی و جزییاتی درباره ابر رایانه DGX شرکت اعلام کرد.

با توجه به مسیر این صنعت، جای تعجبی ندارد DGX GH200 به طور کلی برای کمک به توسعه مدل های هوش مصنوعی مولد توسط شرکت ها ساخته می شود.

ابر رایانه مذکور یک سیستم سوییچ NVLink است که ابرتراشه های 256 GH200 Grace Hopper را وادار می کند مانند یک GPU واحد عمل کنند.

به گفته انویدیا چنین مشخصاتی سبب می شود رایانه DGX GH200 بتواند عملکردی یک اگزا فلاپی ارائه کند و 133 ترابایت حافظه اشتراکی داشته باشد.

این شرکت مدعی است حافظه ابر رایانه مذکور 500 بار بیشتر از حافظه ای است که در یک سیستم DGX A100وجود دارد.

برای مقایسه می توان به این نکته اشاره کرد که در صدر فهرست 500 ابررایانه برتر، ابزار فرانتیر در آزمایشگاه ملی اوک ریج در ایالت تنسی آمریکا قرار دارد که مشهور است در مقیاس اگزا فعالیت می کند و عملکرد آن به 1.

2 اگزافلاپ رسیده است.

در حقیقت انویدیا ادعا می کند مشغول توسعه ابر رایانه ای است که می تواند در کنار قدرتمندترین سیستم های روی زمین قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انویدیا ابر رایانه مخصوص هوش مصنوعی مولد می سازد

انویدیا ابر رایانه مخصوص هوش مصنوعی مولد می سازد