مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 19:402023-06-07اجتماعي

تالاب گاوخونی صد در صد خشک شد


بر اساس تصاویر ماهواره ای، تالاب گاوخونی صد در صد خشک است و شاید دو یا سه درصدِ قسمت شمالی آن کمی مرطوب باشد.

- معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: بر اساس تصاویر ماهواره ای، تالاب گاوخونی صد در صد خشک است و شاید دو یا سه درصدِ قسمت شمالی آن کمی مرطوب باشد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ حسین اکبری روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزار شد، افزود: رهاسازی آبی که در بهمن ماه سال گذشته صورت گرفت ،موجب شد بین 6 تا هفت درصد این تالاب مرطوب شود ولی چون این جریان آب استمرار نداشت و با فصل گرما روبه رو شدیم، در عمل این رهاسازی هم بی نتیجه بود.

  وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست مطالبه گری حق آبه های تاریخی و قانونی محیط زیست را در دستور کار قرار داده است، گفت: با وجود همه پیگیری های که تاکنون در سطح ملی و استانی انجام شده است، تالاب گاوخونی حقابه خودش را دریافت نکرده است.

  اکبری با اشاره به اینکه در سال 1401، در مجموع حدود 15 میلیون مترمکعب آب و پساب به تالاب رسیده است که برای شرایط گاوخونی غیر موثر است، گفت: در سال 1401 از اول تا 30 فروردین هیچ گونه رهاسازی حقابه به سوی تالاب نداشتیم و تنها به صورت میانگین حدود 250 لیتر در ثانیه زهاب و پسابِ پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب گاوخونی صد در صد خشک شد

تالاب گاوخونی صد در صد خشک شد