مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 19:352023-06-10سياسي

حجت الاسلام والمسلمین نواب:حفظ آرامش زائران خانه خدا دراولویت است


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع خادمان فرهنگی، لزوم پرهیز از بیان سخنان و رفتارهای اضطراب آور را یادآور شد و به آنان توصیه کرد که حفظ آرامش زائران خانه خدا را در اولویت قرار دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که امروز در جمع روحانیون ، معین و معینه های کاروان های حج تمتع در هتل راما المدینه سخن میگفت، با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) مبنی بر اینکه حج عامل آرامش قلب هاست، اظهار داشت: زائری ممکن است در این سفر به واسطه برخی از احکام دچار نگرانی شود؛ لذا روحانیون کاروانها مسائل حج را به درستی برای زائران تبیین و ایجاد آرامش کنند.

وی لزوم حفظ آرامش زائران در کاروانهای حج را متذکر شد و تاکید کرد: اگر در بیان احکام و مسائل و همچنین نحوه برخورد با زائران، طوری عمل شود که موجب ایجاد اضطراب ونگرانی گردد، این اقدامات مخالف با فلسفه حج است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب خطاب به حاضران گفت: از بیان پیچیده احکام و مسائل حج پرهیز کنید، البته ساده انگاری حج هم کار اشتباهی است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به برخی دستورات فقهی در زمینه انجام اعمال حج، افزود: انجام صحیح مناسک در همه حالات از اختیاری، اضطراری و مواردی از قبیل نائب گرفتن ، آرام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجت الاسلام والمسلمین نواب:حفظ آرامش زائران خانه خدا دراولویت است

حجت الاسلام والمسلمین نواب:حفظ آرامش زائران خانه خدا دراولویت است