مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 09:222023-06-12اقتصادي

سمپاشی 10 هزار هکتار از اراضی گیلان برای مبارزه با ملخ مراکشی


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سمپاشی 10 هزار هکتار از مراتع گیلان در راستای مبارزه با ملخ مراکشی گفت: جهاد کشاورزی استان برای مبارزه با ملخ مراکشی تاکنون 50 هزار هکتار از مراتع را ردیابی و پایش شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، رضا غیاثی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وجود ملخ مراکشی به یک معضل در گیلان تبدیل شده است، اظهار کرد: در گیلان و به ویژه در مناطق جنوبی این استان مانند رودبار همواره شاهد حمله ملخ های مراکشی به باغات و مراتع هستیم که مشکلاتی را ایجاد می کند.

  وی با اشاره به سمپاشی 10 هزار هکتار از مراتع گیلان در راستای مبارزه با ملخ مراکشی گفت: جهاد کشاورزی استان برای مبارزه با ملخ مراکشی تاکنون 50 هزار هکتار از مراتع را ردیابی و پایش کرده که تاکنون حدود 10هزار هکتار از مراتع سم پاشی شده است.

  مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر ضروری بودن جلوگیری از مهاجرت ملخ به مراتع پایین دست بیان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت ملخ و آسیب به مراتع پایین دست، تاکنون حدود 10هزار هکتار از مراتع سم پاشی شده است.

  غیاثی با اشاره به ادامه دار بودن مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان افزود: کنترل ملخ های بومی در شهرستان های مختلف استان به خوبی پیگیری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمپاشی 10 هزار هکتار از اراضی گیلان برای مبارزه با ملخ مراکشی

سمپاشی 10 هزار هکتار از اراضی گیلان برای مبارزه با ملخ مراکشی