مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 12:552023-06-08اقتصادي

سهم 2 درصدی اقتصاد دریا از تولید ناخالص ملی کشور


رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با بیان اینکه بنابر شواهد آماری سهم اقتصاد دریا کشور در تولید ناخالص ملی حدود دو درصد است، گفت: - رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با بیان اینکه بنابر شواهد آماری سهم اقتصاد دریا کشور در تولید ناخالص ملی حدود دو درصد است، گفت: در کشورهای اروپایی بین 50 تا 60 درصد GNP به این امر اختصاص یافته است و این در حالی است که عامل اصلی تسلط کشورها، اقیانوس ها و آب های آزاد هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز پنجشنبه 18 خرداد روز جهانی اقیانوس و دریا نامگذاری شده است؛ سازمان ملل از سال 2008 میلادی، به طور رسمی 18 خرداد را روز جهانی اقیانوس ها نامیده است.

این نامگذاری به دلیل آن است که توجه ساکنین کره زمین را به مساله خطرناک آلودگی پلاستیکی اقیانوس ها جلب کند تا شاید آنها در روند تولید زباله های پلاستیکی خود تغییری ایجاد کنند.

دکتر مرتضی توکلی رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت اقیانوس ها، گفت : حدود 70 درصد از سطح زمین و 96.

5 درصد از آب کره زمین به اقیانوس ها اختصاص دارد.

از این رو حجم بسیار زیادی از آب کره زمین را این پهنه های آبی تشکیل می دهد بدون شک اقیانوس ها نقش بسیار مهمی در چرخه آب و هوایی و بارندگی ها و خشکسالی ها دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 2 درصدی اقتصاد دریا از تولید ناخالص ملی کشور

سهم 2 درصدی اقتصاد دریا از تولید ناخالص ملی کشور