مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 16:002023-06-21پزشكي

ربات «پانگولینی» که در معده فعالیت می کند


یک ربات الهام گرفته از حیوانی به نام «پانگولین» یا پولک پوست بدون نیاز به اتصال به منبع انرژی می تواند گرمایش زیست پزشکی را در بخش های دوردست بدن انسان مانند معده و روده کوچک فراهم کند.

- یک ربات الهام گرفته از حیوانی به نام پانگولین یا پولک پوست بدون نیاز به اتصال به منبع انرژی می تواند گرمایش زیست پزشکی را در بخش های دوردست بدن انسان مانند معده و روده کوچک فراهم کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، یک ربات کوچک جدید با الهام از پانگولین می تواند برای انجام اقدامات پزشکی کم تهاجمی وارد مناطقی از بدن انسان شود که دسترسی به آنها دشوار است.

مهندسان مؤسسه ماکس پلانک برای سیستم های هوشمند در اشتوتگارت آلمان، این نمونه اولیه ربات نرم و تغییر شکل دهنده را ایجاد کرده اند.

این ربات بدون نیاز به اتصال به منبع انرژی می تواند کاربردهای گرمایش زیست پزشکی را در بخش های دور از دسترس بدن انسان مانند معده و روده کوچک فراهم کند.

این ربات کوچک، عملیات های پزشکی را که در آینده ایمن و کم تهاجمی خواهد بود، ممکن می سازد.

میدان های مغناطیسی برای گرم کردن اگرچه پوست پانگولین معمولاً با فلس های سخت و سفت پوشیده شده است، اما این پستانداران هنوز هم می توانند آزادانه و بدون محدودیت توسط ساختارهای روی هم افتاده فلس ها حرکت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربات «پانگولینی» که در معده فعالیت می کند

ربات «پانگولینی» که در معده فعالیت می کند