مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 18:052023-06-21بين الملل

چرا آمریکا برای برقراری روابط رژیم صهیونیستی با ریاض به هر دری می زند؟


دولت بایدن در یک ماه اخیر تلاش های جدیدی را برای عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی آغاز کرده و ریاض را برای این امر تحت فشار قرار داده که این امر به تحولات داخلی آمریکا و فلسطین اشغالی ارتباط دارد.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس- رسانه های غربی در طی هفته های گذشته بحث درباره عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی را مورد توجه قرار داده اند و گزارش ها و مطالبی در این خصوص منتشر کرده اند و براین امر تاکید دارد که ریاض برای عادی سازی روابط پیش شرط هایی قرار داده و به همین دلیل این امر تاکنون محقق نشده است.

در همین زمینه روزنامه نیویورک تایمز نوشته که در سفر برت مک گورک دیپلمات ارشد آمریکایی به ریاض طرف عربستانی حق غنی سازی اورانیوم، همکاری نظامی و تسلیحاتی نامحدود و پایان فشارهای حقوق بشری در پرونده خاشقجی را پیش شرط عادی سازی قرار داده است.

هرچند سعودی ها روایت دیگری دارند و تاکید می کنند تا زمانی که دولت فلسطینی در مرزهای 1967 تشکیل نشود با اسراییل رابطه برقرار نمی کنند.

همچنین براساس گزارش ها، جک سالیوان هم در سفر ماه قبل به منطقه بحث عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مطرح کرده بود و در سفر هفته قبل آنتونی بلینکن به ریاض هم گفته شد که بحث ثبات در بازار انرژی و روابط اسراییل با کشورهای منطقه محور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا آمریکا برای برقراری روابط رژیم صهیونیستی با ریاض به هر دری می زند؟

چرا آمریکا برای برقراری روابط رژیم صهیونیستی با ریاض به هر دری می زند؟