مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 08:572023-05-30اقتصادي

مرمت، لایروبی و احیای بیش از 130 رشته قنات در چهارمحال و بختیاری


مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از مرمت، لایروبی و احیای بیش از 130 رشته قنات طی سال جاری در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، غلامرضا ذاکری  از مرمت، لایروبی و احیای بیش از 130 رشته قنات طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: قنات فنی برای دستیابی به آب و انتقال آن به اراضی مستعد کشاورزی است و پایدارترین شیوه متناسب با شرایط جغرافیایی گستره وسیعی از مناطق خشک کشور محسوب می شود.

  مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فناوری بومی قنات سازگاری انسان را نسبت به تغییرات محیطی به خوبی ارتقا داده و اهمیت زیادی در اقلیم های خشک و نیمه خشک دارد.

  وی افزود: از اعتبارات ملی و استانی سال 1401 مبلغ بیش از 320 میلیارد ریال به مرمت، لایروبی و احیای قنوات استان اختصاص داده شده است.

   ذاکری اضافه کرد: مرمت و لایروبی بیش از 130 رشته قنات هم اکنون در سراسر استان آغاز شده است.

  وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری بیش از 840 رشته قنات دارد،گفت: طرح مطالعه و بررسی قنوات سراسر استان در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد که به زودی مطالعات آن آغاز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت، لایروبی و احیای بیش از 130 رشته قنات در چهارمحال و بختیاری

مرمت، لایروبی و احیای بیش از 130 رشته قنات در چهارمحال و بختیاری