غنی سازی اوقات فراغت، عنصری موثر در توانمندسازی دانش آموزاندر گذشته به دلایل گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی امکان و ضرورت برنامه ریزی در خصوص غنی سازی و حتی پیگیری اوقات فراغت دانش آموزان کمتر احساس می شد. چرا که زمین های خاکی متعدد در گوشه و کنار شهر و تیرک های چوبی از یک طرف و دروازه های گل کوچک در کوچه پس کوچه های شهر ها و روستاها از سوی دیگر قبل از پایان سال تحصیلی نو نوار می شدند و هیاهوی دانش آموزان و غریو شادی آنها را انتظار می کشیدند. البته این تنها یک طرف داستان بود و شرکت دانش آموزان در فعالیت های اقتصادی و کمک به اقتصاد خانواده، وقت چندانی برای دانش آموزان باقی نمی گذاشت که بتوان برای آن برنامه ریزی کرد. اما در سال های اخیر با افزایش تعداد کلاس های آموزشی و کمک آموزشی، کاهش زمین های خالی در سطح شهر ها و حتی روستاها به دلیل ساخت و ساز های گسترده که امکان بازی های دسته جمعی را از کودکان و نوجوانان گرفته، ساخت و سازهای صنعتی که امکان بازی های فیزیکی و حرکتی را در منزل را از کودکان سلب کرده و از طرفی نفوذ فضای مجازی به حوزه سرزمینی اوقات فراغت و تغییر ذائقه خانواده ها و کودکان در نحوه پر کردن این اوقات باعث شده تا متولیان امر به فکر برنامه ریزی در جهت غنی سازی و استفاده بهینه از اوقات فراغت دانش آموزان به ویژه در تابستان بیفتند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |