مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 17:102023-06-02اقتصادي

پایه گذاری برنامه هفتم بر اساس آمایش سرزمین


برنامه هفتم توسعه بر مبنای اسناد مصوب آمایش سرزمین پایه گذاری شده که به گفته کارشناسان اقتصادی، در برنامه های پیشین توسعه، چنین چیزی وجود نداشته است.

- برنامه هفتم توسعه بر مبنای اسناد مصوب آمایش سرزمین پایه گذاری شده که به گفته کارشناسان اقتصادی، در برنامه های پیشین توسعه، چنین چیزی وجود نداشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قرارگیری برنامه های توسعه بر مدار آمایش سرزمین همواره یکی از حلقه های مفقوده نظام برنامه ریزی کشور بوده که این بار به مدد تصویب و ابلاغ سند ملی آمایش سرزمین و اسناد آمایش استان ها، نقشه راه توسعه سرزمینی ملی و استانی اعم از سازمان فضایی افق توسعه یافتگی، تخصص ها، راهبردها و سیاست های سرزمینی و قلمروهای مناسب و نامناسب استقرار جمعیت، فعالیت و زیرساخت فراروی بخش ها قرار گرفته است.

به عنوان نمونه، دولت در بند (ل) ماده (2) لایحه برنامه هفتم توسعه، مکلف شده تا کلان پروژه های اولویت دار از جمله دالان های راهبردی ترانزیت ریلی، زنجیره اکتشاف و استخراج نفت و گاز و پتروپالایشگاه ها، قطار سریع السیر در مسیرهای طولانی و پرمسافر، مهار آب های مشترک، شهرهای ساحلی و هوشمندسازی را ظرف شش ماه به تصویب برساند که بخش عمده ای از این کلان پروژه ها در سند ملی آمایش سرزمین مورد اشاره قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایه گذاری برنامه هفتم بر اساس آمایش سرزمین

پایه گذاری برنامه هفتم بر اساس آمایش سرزمین