مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 14:402023-05-31سياسي

مروری بر پنج دوره تاریخی فعالیت علمای اصفهان


با مروری بر پنج دوره تاریخی فعالیت علمای اصفهان مقاومت فرهنگی یکی ازمهمترین راه های حفظ هویت سنتی شهر است که نشان می دهد شیعه هیچگاه ناامید نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، محمود فروزبخش نویسنده و اصفهان اندیش در نشست میراث تشیع، مروری بر پنج دوره تاریخی فعالیت علمای اصفهان در تشریح جایگاه علما در تاریخ اصفهان اظهار کرد: نخستین دوره قابل بحث، دوران ایلخانیان و تیموریان است، در این دوران گرایش های شیعی بروز پیدا می کنند و تصوف پرچمدار فرهنگ شد که منارجنبان، بابا قاسم، پل بابامحمود پیربکران از یادگارهای آن دوران هستند.

وی با بیان اینکه تصور این است که دوران مغول بی ثمر است اما در این دوران با زایش فرهنگ مواجه بوده ایم، گفت: در این دوره از تسنن به سمت تشیع می رویم.

در 200 سال دوره حکومت ایلخانی ها و تیموری ها، شاهد روحیه منعطفی مبتنی بر عرفان هستیم و مشخص ترین بنای به یادگار مانده در این دوران بنای بابارکن الدین است که مورد تایید علمای بزرگ شیعه بوده است.

فروزبخش با نگاهی به جایگاه علما در دوره صفویه گفت: اصفهان 130 سال پایتخت صفویان بود، شیخ بهایی، میرداماد، ملاصدرا، خوانساری، مجلسی و فاضل هندی از علمای این دوران هستند و در این دوران بحارالانوار جمع آوری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر پنج دوره تاریخی فعالیت علمای اصفهان

مروری بر پنج دوره تاریخی فعالیت علمای اصفهان