مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 10:102023-06-05سياسي

قیام 15 خرداد شروع یک انقلاب بود


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: همه حرکت های قبل از قیام 15 خرداد جنبهٔ اصلاحی داشتند؛ اما این قیام شروع یک انقلاب بود که در جهت حذف رژیم پهلوی و تأسیس یک حکومت اسلامی و دینی بود.

- حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها، قیام 15 خرداد 1342 را به عنوان نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: اتفاقاتی که منجر به حادثه عظیم 15 خردادماه شد، بحث انجمن های ایالتی و ولایتی و قبل از آن هدف قرارگرفتن اسلام و قرآن  توسط رژیم پهلوی بود.

وی گفت: پس از ورود حضرت امام(ره) و ایستادگی علما لایحه انجمن های ایالتی ولایتی لغو شد و شاه با پیش آوردن انقلاب سفید به دنبال جبران شکست قبلی خود بود.

امام جمعه بجنورد افزوذ: در دوم فروردین 1342 مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) و پس از آنکه امام راحل و روحانیون در مقابل رژیم پهلوی ایستادگی کردند، شاه برای نشان دادن ضرب شست، پس از آن که مجلس آیت الله گلپایگانی را به هم ریخت، به مدرسه فیضیه قم هجوم برد که باعث زخمی و به شهادت رسیدن تعداد از طلبه ها شدند.

نماینده ولی فقیه در ادامه گفت: پس از جنایت مدرسه فیضیه قم، حضرت امام(ره) بیانیه صادر کردند و در آن حادثه پیش آمده را به عاشورا تشبیه کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیام 15 خرداد شروع یک انقلاب بود

قیام 15 خرداد شروع یک انقلاب بود