مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 09:152023-06-13سياسي

آب شهر زاهدان از منطقه سیستان جدا خواهد شد


علاوه بر پیگیری حقابه هیرمند اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای جلوگیری از بروز تنش آبی احتمالی در استان صورت گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمد کرمی شامگاه دوشنبه در نشست فرماندهان، مسئولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح استان اظهار کرد:  علاوه بر پیگیری حقابه اقدامات کوتاه مدت و بلند مدتی برای جلوگیری از بروز تنش آبی در استان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تا دو ماه آینده آب شهر زاهدان از منطقه سیستان جدا خواهد شد، علاوه بر آن حفر 70 حلقه چاه آب در منطقه شیله، زهک و بندان آغاز شده که در عمق های 7 و 20 متری به آب دسترسی پیدا کرده ایم.

وی با اشاره به حجم آب موجود در منطقه تهلاب بیان داشت: طبق مکاتبه ای که با معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شد، این معاونت به سرعت برای پیگیری کارها در استان حضور یافت و اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای انجام اکتشاف و انتقال آب تهلاب در نظر گرفته شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به جلسه اخیر در زمینه انتقال آب دریای عمان بیان داشت: مسئولیت این پروژه عظیم به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شده که با شروع کار چندین کارگاه، تهیه امکانات مورد نیاز و پیگیری کارها به صورت روز شمار و به سرعت در حال پیگیری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب شهر زاهدان از منطقه سیستان جدا خواهد شد

آب شهر زاهدان از منطقه سیستان جدا خواهد شد