مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 11:252023-06-05سياسي

مردم در 15 خرداد تا پای جان از امام(ره) دفاع کردند


نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: مردم ایران در پشتیبانی از امام خمینی(ره) در 15 خرداد به خیابان ریختند و شهید دادند به همین دلیل طاغوت  و عوامل آن نتوانستند امام(ره) را محاکمه و به شهادت برسانند.

- آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان در تشریح اهمیت قیام 15 خرداد اظهار کرد: مردم ایران در پشتیبانی از امام خمینی(ره) در 15 خرداد به خیابان ها ریختند و در این راه شهید دادند به همین دلیل طاغوت و عوامل آن نتوانستند امام را محاکمه و یا به شهادت برسانند.

وی افزود: در 15 خرداد 1342 حضرت امام با پیروی از سنت قرآنی و مانند سایر انبیاء که در مقابل مستکبرین قرار می گرفتند و مبارزه را شروع می کردند، مبارزه با شاه را آغاز کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امام خمینی در مقابل طاغوت ایستادند اما بنا بر توصیه خداوند به حضرت موسی و هارون مبنی بر نصیحت نمرود، ابتدا شاه را نصیحت کردند، اگرچه شاه زیر بار نرفت که امام نیز عقب ننشست و مسیر روشنگری و آگاهی مردم را با قدرت ادامه داد.

وی در ادامه تاکید کرد: شاه عزت مردم و کشور را در قراردادهایی مانند کاپیتولاسیون با آمریکا فروخته بود که امام نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و در برابر ذلت شاه در مقابل آمریکا ایستاد و مردم را نیز همراه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم در 15 خرداد تا پای جان از امام(ره) دفاع کردند

مردم در 15 خرداد تا پای جان از امام(ره) دفاع کردند