مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 19:002023-06-11بين الملل

عربستان: مشارکت چین در ترانزیت نفت کشورهای عربی بیشتر می شود


عربستان سعودی در کنفرانس تاجران عربی و چینی در ریاض از گسترش همکاری کشورهای عربی با پکن و مشارکت بیشتر چین در حمل و نقل نفت کشورهای عربی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، عبدالعزیز بن سلمان ، وزیر انرژی عربستان امروز یکشنبه با تاکید بر افزایش همکاری کشورش با چین گفت که با افزایش تقاضای چین برای نفت، این کشور در فعالیت های حمل و نقل نفت با عربستان سعودی بیشتر تعامل خواهد کرد .

وی در حاشیه کنفرانس تجاری اعراب و چین در ریاض افزود: اگر به زودی خبرهای بیشتری در مورد سرمایه گذاری های سعودی-چینی بشنوید، تعجب آور نیست.

وزیر سعودی در عین حال بر بی توجهی به انتقادها از روابط رو به رشد عربستان و چین تاکید کرد.

(کل واردات نفت چین در ماه مه گذشته به حدود 12.

11 میلیون بشکه در روز رسید ) وی همچنین گفت که کشورش روابط خوبی با همه کشورها دارد و امیدوار است به زودی برق به هند صادر کند.

وزیر انرژی عربستان همچنین تاکید کرد که توافق اخیر ائتلاف اوپک پلاس در تمدید کاهش تولید بر اساس اصلاحاتی جامع است و این ائتلاف همچنین برای مقابله با تردیدها و نگرانی ها در بازار تلاش می کند.

(ائتلاف اوپک پلاس در نشست  چهاردهم خرداد خود در وین درباره تمدید کاهش تولید نفت تا پایان سال 2024 میلادی (آذر 1403) توافق کرد ) وی در پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان: مشارکت چین در ترانزیت نفت کشورهای عربی بیشتر می شود

عربستان: مشارکت چین در ترانزیت نفت کشورهای عربی بیشتر می شود