مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 11:552023-06-06اقتصادي

افزایش ظرفیت کانتینری بندر شهیدرجایی به 8 میلیون TEU با تکمیل فاز 3


مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با تکمیل فاز 3 بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری این بندر از 6 به 8 میلیون TEU افزایش خواهد یافت.

- ایسنا/هرمزگان مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با تکمیل فاز 3 بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری این بندر از 6 به 8 میلیون TEU افزایش خواهد یافت.

حسین عباس نژاد صبح امروز (16 خردادماه) در تشریح این خبر، افزود: با تکمیل فاز سوم بندر شهید رجایی امکان پهلوگیری همزمان 3 کشتی نسل هفتم اقیانوس پیما با آبخور 17.

5 متر و طول 400 متر با بیش از 18 هزار و 400 TEU کانتینر فراهم می شود.

وی بیان کرد: تکمیل فاز 3 بندر شهید رجایی در افزایش قدرت رقابتی بنادر کشور با بنادر رقیب منطقه نقش بسزایی دارد و سهم ایران در بازار تجارت جهانی را ارتقاء می دهد.

عباس نژاد خاطرنشان کرد: با اضافه شدن حدود 50 هکتار زمین و 3 پست اسکله در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، ظرفیت کانتینری این بندر از 6 به 8 میلیون TEU افزایش خواهد یافت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد: با توجه به تجهیزات کانتینری نصب شده، از اسکله ها برای بارهای مختلف از جمله غلات و کالاهای اساسی و از محوطه ها برای کانتینرهای ترانزیتی استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: مهم ترین تجهیزات، گنتری کرین است که شرایط ویژه ای دارد و با توجه به قیمت و زمان بر بودن بهره مندی از آن با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ظرفیت کانتینری بندر شهیدرجایی به 8 میلیون TEU با تکمیل فاز 3

افزایش ظرفیت کانتینری بندر شهیدرجایی به 8 میلیون TEU با تکمیل فاز 3