مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 19:052023-05-30اقتصادي

تحقق 97.5 درصدی جهش تولید در دیمزارهای لرستان


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان گفت: تعهد لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارها 350 هزار هکتار بوده که هم اکنون 340 هزار هکتار از اراضی دیم استان یعنی معادل 97.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، مجید طائف عصر امروز در آیین شکرگذاری آغاز برداشت گندم در این شهرستان اظهار کرد: امسال دومین سالی است که طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه موجب اهمیت اجرای طرح در استان شده، تاثیر اساسی کاهش نزولات جوی بر جامعه کشاورزی بوده، به نحوی که کاهش تولید این بخش منجر به مهاجرت روستاییان و فروش دام های مولد همراه شده بود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با بیان اینکه نگاه و پیگیری ویژه ای در خصوص جهش تولید در استان از سوی مجموعه وجود دارد، افزود: نتیجه این پیگیری را می توان در بسترسازی مناسب برای رشد تولید در حوزه کشاورزی استان به ویژه جهش تولید در دیمزارها مشاهده کرد.

طائف بیان داشت: تعهد لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارها 350 هزار هکتار بوده که هم اکنون 340 هزار هکتار از اراضی دیم استان یعنی معادل 97.

5 درصد برنامه تعهدی ستاد، تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی با اشاره به صرف هزینه 26 میلبارد تومانی برای خرید ادوات کشاورزی استان، افزود: همچنین 143 هزار کیلوگرم و لیتر نهاده دامی در اختیار کشاور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق 97.5 درصدی جهش تولید در دیمزارهای لرستان

تحقق 97.5 درصدی جهش تولید در دیمزارهای لرستان