مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 18:222023-06-04بين الملل

3 نشانه از گشایش قریب الوقوع در روابط ایران و مصر


فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی به دولت مصر جهت برقرار نکردن ارتباط با ایران، مؤلفه ای بسیار مهم در عقیم ماندن تلاش های مکرر تاریخی جهت احیای روابط 2 کشور در سال های گذشته بوده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها-الف نوشت: مدت زمان زیادی از سفر پادشاه عمان به ایران نمی گذرد با این حال هنوز تحلیل و تفسیرهای مختلفی در مورد این سفر و معانی و پیامدهای مختلف آن مطرح می شود.

در این میان، شاید یکی از مهمترین نکاتی که در مدت اخیر با محوریت سفر هیثم بن طارق به تهران روی آن مانور داده می شود و جریان های سیاسی و رسانه ای داخلی، منطقه ای و حتی بین المللی در مورد آن مانور می دهند، گشایش هایی است که احتمالا در نتیجه سفر پادشاه عمان به تهران در روابط ایران و مصر ایجاد می شوند.

  البته که در این رابطه در مدت اخیر گمانه زنی های مختلفی نیز مطرح شده و اینطور به نظر می رسد که اکنون باید احیای روابط ایران و مصر را گزینه ای کاملا محتمل ارزیابی کرد که می تواند در آینده نزدیک محقق شود.

در این رابطه به طور خاص می توان 3 نشانه را نیز مورد توجه قرار داد.

  1: نگاه مثبت مقام های ارشد ایران، عمان و مصر به احیای روابط دیپلماتیک تهران-قاهره شاید یکی از اصلی ترین نمودها و نشانه های احیای قریب الوقوع روابط ایران و مصر را بتوان در نگاه مثبتِ مقام های ارشد ایران، عمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 نشانه از گشایش قریب الوقوع در روابط ایران و مصر

3 نشانه از گشایش قریب الوقوع در روابط ایران و مصر