مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 10:362023-06-09اجتماعي

وزیر راه: راه آهن بستان آباد- خاوران سبزترین پروژه ریلی ایران است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در مراسم افتتاح راه آهن بستان آباد_ خاوران با اشاره به امتیازات این مسیر ریلی اظهار کرد: در این پروژه از ریل تمام ایرانی استفاده شده و تمام زیرساخت ها با ظرفیت دو خطه شدن نیز احداث شده است.

بذرپاش خاطر نشان کرد: این پروژه به عنوان سبزترین پروژه ریلی ایران در حال حاضر می باشد  چرا که در تمام طول مسیر و تونل و تمام سازه های به کار رفته در این پروژه تماما با رعایت موارد زیست محیطی انجام شده است.

به گفته بذرپاش، وجود تعداد زیادی سازه و پل با تلاش مهندسان ایرانی نشان دهنده همت بلند مهندسان و متخصصین ایرانی و اهمیت این پروژه را نشان می دهد.

وی ادامه داد: قطعه ایستگاه خاوران به ایستگاه راه آهن قدیمی تبریز نیز در اولویت ساخت قرار دارد و براساس برنامه زمان بندی شده با طی مراحل تملک زمین و احداث خط و سایر الزامات به زودی افتتاح خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مقرر کردیم با برنامه ریزی و زمان بندی، بخش اعظم حمل ونقل مسافر را به این مسیر منتقل کنیم تا تردد مسافری ریلی از این مسیر انجام شود و از ظرفیت مسیر قبلی بیشتر برای حمل ونقل بار و ترانزیت استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر راه: راه آهن بستان آباد- خاوران سبزترین پروژه ریلی ایران است

وزیر راه: راه آهن بستان آباد- خاوران سبزترین پروژه ریلی ایران است