مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 16:112023-06-14اجتماعي

قفل تولید تیلاپیا در 5 استان کشور شکسته شد


با تمهیدات اندیشیده شده توسط هیات مقررات زدایی، قفل توسعه ماهی تیلاپیا در 5 استان کشور شکسته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از سازمان شیلات ایران، مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران درباره وضعیت تولید تیلاپیا در کشور گفت: طی 14 سال اخیر ماهی تیلاپیا به کشور وارد شده و به صورت آزمایشی توسط همکاران مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در حال تحقیق و بررسی است و از سال 1397 بعد از صدور مجوز توسط سازمان حفاظت محیط زیست، پرورش آن در پنج استان یزد، سمنان، قم، خراسان جنوبی و رضوی توسط بخش خصوصی آغاز شد.

سید قباد مکرمی با بیان اینکه در سال 1399 به دلیل مخالفت معاون وقت سازمان محیط زیست، توسعه مزارع پرورشی تیلاپیا متوقف شد، افزود: با تمهیدات اندیشیده شده توسط هیأت مقررات زدایی، قفل های توسعه این ماهی ارزشمند باز شد و بدون هیچ محدودیتی در استان های فوق در حال تولید است.

وی درباره میزان تولید تیلاپیا در کشور ادامه داد: در سال 1400 حدود 730 تن و در سال 1401 حدود 840 تن از این گونه در چهار استان کشور تولید شد.

مکرمی با اشاره به مخالفت هایی که در تولید ماهی تیلاپیا وجود دارد، گفت: ایران در مقایسه با دنیا جزیره جدایی در تولید این گونه نیست و در حال حاضر در 144 کشور دنیا پرورش این گونه وجود دارد و تنها در کشورهای خاص سردسیر از جمله اسکاندیناوی امکان پرورش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قفل تولید تیلاپیا در 5 استان کشور شکسته شد

قفل تولید تیلاپیا در 5 استان کشور شکسته شد