مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 10:302023-06-05پزشكي

توصیه های بهداشتی که حجاج باید جدی بگیرند


گردهمایی عظیم سالیانه مسلمانان دنیا برای انجام فرایض حج، بزرگ ترین مراسم مذهبی جهان محسوب می شود که رعایت توصیه های بهداشتی در این راستا جزو موارد مهمی است که حجاج باید آن ها را جدی بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، رعایت بهداشت در هر سفری جزو ضروریات است اما اهمیت این مورد در سفر حج بیش از پیش دیده می شود چرا که تراکم بالای جمعیت در زمان انجام اعمال حج و احتمال وجود افرادی با بیماری های عفونی در این محیط، بالا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علاوه بر مواردی که در راستای رعایت بهداشت فردی در بین جمعیت وجود دارد، برخی مواردی که به بهداشت محیط مربوط است نیز بایستی از سوی حجاج جدی گرفته شود چرا که حجاج عزیز در منطقه ای با شرایط متفاوت از کشورمان حضور دارند و امکان بروز مشکلات برای برخی افراد دارای بیماری زمینه ای، وجود دارد.

بر این اساس، دکتر محمد قنبری، رییس گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی در گفت وگو با ایسنا، گفت: مهمترین کار قبل از سفر این است که اگر حجاج دچار بیماری خاصی هستند و یا داروی خاصی مصرف می کنند، حتما قبل از سفر به پزشک مراجعه کرده و بیماری را تحت کنترل قرار دهند تا در طول سفر مجبور به پیگیری بیماری شان نباشند زیرا حج، شرایط ویژه ای داشته و درمان بیماری در آنجا سخت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های بهداشتی که حجاج باید جدی بگیرند

توصیه های بهداشتی که حجاج باید جدی بگیرند