مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 12:402023-06-13سياسي

انتقاد از وزارت بهداشت برای انتقال دانشجویان پزشکی به داخل


معاون امور دانشجویان و مدارس ایرانی خارج از کشور وزارت امور خارجه از سخت گیری وزارت بهداشت در انتقال دانشجویان گروه پزشکی به دانشگاه های داخل انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از(مد ظله) مبنی بر اصلاح رویه ها و خدمت رسانی به ایرانیان خارج از کشور، این اداره را از این بند مستثنی ندانسته و عنوان کرد: یک بار در سال 97 اصلاح عملکرد انجام و به کلیه نمایندگی ها ابلاغ شد و در حال حاظر اصلاح رویه ها با هدف کاهش حضور فیزیکی و راحت تر شدن خدمات کنسولی به متقاضیان در جریان است که دستورالعمل ها از طریق سایت وزارت امور خارجه و نمایندگی ها اطلاع رسانی می شود.

وی با انتقاد از سخت گیری وزارت بهداشت در انتقال دانشجویان گروه پزشکی به دانشگاه های داخل گفت: اکنون طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی متقاضیان انتقال به دانشگاه های داخل تنها 2 درصد از متقاضیان که 60 درصد نمره کامل را احراز کرده اند موفق به انتقال به دانشگاه های علوم پزشکی می شوند.

به گفته او، اداره دانشجویی وزارت خارجه به دنبال افزایش این تعداد و هدایت بخشی دیگر از دانشجویان به رشته های پیرا پزشکی است که از طریق طرح مسئله در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را دنبال می کند.

در این میان یکی از شرایط شرکت در آزمون علمی پزشکی برای متقاضیان پسر، تایید وضعیت نظام وظیفه آنهاست که در صورت تصویب لایح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از وزارت بهداشت برای انتقال دانشجویان پزشکی به داخل

انتقاد از وزارت بهداشت برای انتقال دانشجویان پزشکی به داخل