مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 11:502023-05-28پزشكي

داروهای مخدر نباید در دسترس همگان باشد


چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فعلاً تصمیم ستاد مبارزه با مواد مخدر این است که متادون که اصلی ترین داروی ترک اعتیاد است، به مراکز درمانی اعتیاد داده شود و به داروخانه ها ارائه نشود.

- چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فعلاً تصمیم ستاد مبارزه با مواد مخدر این است که متادون که اصلی ترین داروی ترک اعتیاد است، به مراکز درمانی اعتیاد داده شود و به داروخانه ها ارائه نشود.

بلافاصله بعد از اعلام این خبر که اتفاق جدیدی هم نبود، نایب رییس انجمن داروسازان ایران با اشاره به دستورالعمل جدید معاونت درمان وزارت بهداشت مبنی بر عدم توزیع داروهای درمان اعتیاد در داروخانه ها، گفت: در این باره از طرف انجمن داروسازان ایران به وزیر بهداشت نامه نوشتیم و متذکر شدیم که این دستورالعمل غیرقانونی بوده و قابل اجرا نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: دکتر سیدعلی فاطمی در گفت وگویی گفت: ماجرا از اینجا شروع شد که در جلسه شماره 136 ستاد مبارزه با مواد مخدر در مرداد ماه 1398، مقرر شد تا توزیع داروهای آگونیست درمان اعتیاد به جای مراکز درمان اعتیاد، از طریق داروخانه ها انجام شود.

بر همین اساس سازمان غذا و دارو در سال 1399، ضابطه نظام توزیع و عرضه داروهای تحت کنترل در داروخانه را نوشت و داروخانه های واجد شرایط توزیع و عرضه داروهای تحت کنتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروهای مخدر نباید در دسترس همگان باشد

داروهای مخدر نباید در دسترس همگان باشد