مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 16:202023-06-06سياسي

لزوم تقویت روابط زندان و دانشگاه برای ارتقاء فرهنگ مسئولیت پذیری


معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: با پیوند و ایجاد زمینه های ارتباط زندان با دانشگاه می توان به کار علمی دقیق، پژ وهش و تحقیق عمیق پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، محمد نعیمی نژاد ظهر امروز در نشستی با مشاور مرکز پژوهش های قوه قضاییه و مجری طرح زندان ترمیمی در استان های منتخب کشور، اظهار کرد: ماحصل بسیاری از بزهکاری ها در زندان جمع می شود و این امر می تواند زمینه پژوهش علمی مناسب از عوامل جرم زا و زمینه های اصلاحی و ترمیمی جامعه را فراهم آورد.

وی طرح زندان ترمیمی را زمینه ساز توسعه فرهنگ مسولیت پذیری و در نهایت صلح و سازش میان محکومان به حبس و بزه دیدگان دانست و افزود: در اجرای این طرح تلاش می شود مجرم با آموزش های مهارتی، با متضرران جرم مشابه، ارتباط بگیرد تا علاوه بر اشراف دقیق به تبعات جرم خویش، در تسریع در مسولیت پذیری و نتیجتا مصالحه، نقش آفرین باشد و بزهکار از حالت انفعالی به فردی فعال تبدیل شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب دادگستری یزد، از مرکز حامی این استان به عنوان یک ظرفیت بی بدیل برای انجام پژوهش در زندان یاد کرد و گفت: مدیریت فرصت مطالعاتی اساتید و دانشجویان و هدایت این ظرفیت های علمی در مقاطع مختلف دانشگاهی از کارشناسی تا دکتری زمینه های پژوهشی گهرباری را برای دستگاه قضایی فراهم آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تقویت روابط زندان و دانشگاه برای ارتقاء فرهنگ مسئولیت پذیری

لزوم تقویت روابط زندان و دانشگاه برای ارتقاء فرهنگ مسئولیت پذیری