مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 08:202023-06-18پزشكي

شناسایی 15 مورد مثبت هاری حیوانی در یزد/سهم بالای گربه ها در هاری حیوانی


رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به شناسایی 15 مورد مثبت هاری حیوانی در استان طی سال جاری، اعلام کرد: در استان یزد گربه با 52 درصد گزش، - ایسنا/یزد رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به شناسایی 15 مورد مثبت هاری حیوانی در استان طی سال جاری، اعلام کرد: در استان یزد گربه با 52 درصد گزش، سهم اصلی گزش ها را به خود اختصاص داده است.

دکتر مژگان مینوسپهر با اشاره به این که در سال گذشته در کشور برای 320 هزار و 11 نفر حیوان گزیدگی، درمان پیشگیری از هاری ارائه شده است، اظهار کرد: در کشور میزان بروز 400 در صد هزار نفر گزارش شده این در حالیست که استان یزد با چهار هزار و 677 نفر حیوان گزیدگی، میزان بروز 361 در صد هزار نفر بوده است.

وی اصلی ترین و رایج ترین روش انتقال و مواجهه با ویروس مولد بیماری هاری، گزیده شدن توسط حیوان هار عنوان کرد و ادامه داد: در کشور 80 درصد گزش ها توسط سگ اتفاق افتاده اما در استان یزد گربه با 52 درصد گزش، سهم اصلی گزش ها را به خود اختصاص داده است.

رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان یزد هاری را از قدیمی ترین و مهمترین بیماری های قابل انتقال از حیوان به انسان دانست و افزود: در سال جاری در استان تعداد 15 کانون بیماری هاری حیوانی (موارد مثبت هاری حیوانی) شناسایی شده که این عدد قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 15 مورد مثبت هاری حیوانی در یزد/سهم بالای گربه ها در هاری حیوانی

شناسایی 15 مورد مثبت هاری حیوانی در یزد/سهم بالای گربه ها در هاری حیوانی