مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 13:072023-06-06بين الملل

شکل­ گیری ائتلاف دریایی در منطقه؛ نقطه عطفی در به چالش کشیدن سلطه آمریکا


یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه با اشاره به تشکیل ائتلاف دریایی متشکل از ایران و کشورهای منطقه، گفت: انحصار و سلطه دلار به عنوان اصلی ترین و تاثیرگذارترین عامل قدرت آمریکا از دست این کشور در حال خارج شدن است.

- شکل­ گیری ائتلاف دریایی در منطقه؛ نقطه عطفی در به چالش کشیدن سلطه آمریکا ایسنا/خراسان رضوی یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه با اشاره به تشکیل ائتلاف دریایی متشکل از ایران و کشورهای منطقه، گفت: انحصار و سلطه دلار به عنوان اصلی ترین و تاثیرگذارترین عامل قدرت آمریکا از دست این کشور در حال خارج شدن است.

اصغر زارعی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه شکل گیری ائتلاف جدید دریایی متشکل از ایران و کشورهای عربی از جمله عربستان، پیام آور ثبات و امنیت پایدار در منطقه است، اظهار کرد: اگر با افقی وسیع تر به موضوع نگاه کنیم، قدرت آمریکا در منطقه به افول رسیده است، آمریکا و متحدینش در غرب آسیا و خلیج فارس طی چند دهه اخیر متحمل خسارت­ های سنگینی شده و نتوانسته اند اهداف، منافع و منابعی که مد نظرشان بود را تامین کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با تشکیل این ائتلاف، نظریه مقامات ارشد وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا مبنی بر اهمیت استراتژیک و حیاتی منطقه خلیج فارس برای منافع بلندمدت آمریکا، کاملا به چالش کشیده شد، به همین دلیل آمریکایی ها هیچ ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکل­ گیری ائتلاف دریایی در منطقه؛ نقطه عطفی در به چالش کشیدن سلطه آمریکا

شکل­ گیری ائتلاف دریایی در منطقه؛ نقطه عطفی در به چالش کشیدن سلطه آمریکا