مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 09:002023-06-17اقتصادي

جایگزینی محصولات کم آب بر در همدان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از جایگزینی محصولات کم آب بر در همدان خبرداد و گفت: امسال 48 هزار و 880 هکتار از اراضی شهرستان همدان زیر پوشش قرارداد کشت دیم قرار گرفته است.

- رحمان ایرانپور امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در همدان از اجرای الگوی کشت در همدان به عنوان پایلوت خبر داد و اظهار کرد: برش روستایی و شهرستانی این مهم ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه تغییر اقلیم و خشکسالی های پی درپی موجب شده در صدد مدیریت آب موجود بدون کاهش سطح زیرکشت برآییم افزود: مدیریت مصرف آب از نظر حفظ امنیت غذایی و مصرف به اندازه با قید صرفه جویی از اوجب واجبات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با تاکید بر اینکه بنا داریم محصولات پر آب بر را به مرور کاهش و محصولات کم آب بر را جایگزین کنیم یادآور شد: این امر ارتقای بهره وری آب و به عبارت ساده تر تغییر الگوی کشت را محقق می کند.

وی در ادامه به اهرم اجرای الگوی کشت که یک موضوع فرا قوه ای است اشاره کرد و گفت: احتساب نیمه بهای مصرف آب و برق جزو مشوق های ابلاغی است البته که همه دستگاه های مرتبط به نوعی کمک دهنده اجرای الگوی کشت هستند.

ایرانپور به اقدامات دیگر گریزی زد و اضافه کرد: به منظور اجرای الگوی کشت چاه های غیر مجاز مسدود و چاه های مجوزدار کنترل خواهد شد همچنین تخصیص نهاده ها و و کودهای مورد ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگزینی محصولات کم آب بر در همدان

جایگزینی محصولات کم آب بر در همدان