مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 05:502023-06-02بين الملل

گمانه زنی نشریه لبنانی از تشکیل نیروی دریایی مشترک ایران با اعراب


یک رسانه لبنانی مدعی شده چین در حال هماهنگی مذاکراتی میان ایران، سعودی و امارات برای تشکیل نیروی دریایی مشترک جهت تضمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، منابع عربی گزارش دادند که کشورهای طرف مذاکره ایران متوجه شده اند که ایالات متحده اخیراً به صورت تدریجی و آگاهانه، روند عقب نشینی از وظایف کنترل امنیت دریایی خلیج فارس را آغاز و نقش این کشور به یک ناظر تبدیل شده و وضعیت در خلیج فارس از نظر این کشورها امن نیست و کشتیرانی و فرآیند حمل و نقل کالا و به خصوص نفت با تهدید مواجه است.

وبگاه الجدید لبنان با اعلام این مطلب گزارش داد که ناظران در کشورهای خلیج فارس معتقدند که رفتار واشنگتن ممکن است منجر به بی ثباتی در امنیت دریایی منطقه شود، از این رو و به دلیل وجود تهدیدات روزانه ای که نفتکش ها در معرض آن قرار دارند، تصمیم به برگزاری این مذاکره ها گرفته اند.

این درحالی است که روز گذشته امارات اعلام کرد که دو ماه است که از ائتلاف دریایی خاورمیانه که سال گذشته با حضور برخی کشورهای منطقه و به رهبری آمریکا با هدف مقابله با تهدیدات دریایی شکل گرفته بود، خارج شده است.

رسانه های آمریکایی از جمله وال استریت ژورنال تلاش کردند علت خروج امارات از این ائتلاف را بی عملی آمریکا در برابر اقدامات ایران در توقیف کشتی های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمانه زنی نشریه لبنانی از تشکیل نیروی دریایی مشترک ایران با اعراب

گمانه زنی نشریه لبنانی از تشکیل نیروی دریایی مشترک ایران با اعراب