مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 13:152023-05-29اقتصادي

آغاز دومین نشست سازمان ملل با هدف کاهش آلودگی پلاستیکی


با توجه به اینکه کشورها در هفته جاری برای کار روی یک معاهده جهانی در مورد پلاستیک گردهم می آیند، بحث هایی بین صنعت پتروشیمی که «بازیافت» را راه حلی برای بحران زباله های پلاستیکی می داند و کشورهایی که ترجیح می دهند تولید پلاستیکِ بیشتر را محدود کنند، - با توجه به اینکه کشورها در هفته جاری برای کار روی یک معاهده جهانی در مورد پلاستیک گردهم می آیند، بحث هایی بین صنعت پتروشیمی که بازیافت را راه حلی برای بحران زباله های پلاستیکی می داند و کشورهایی که ترجیح می دهند تولید پلاستیکِ بیشتر را محدود کنند، آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، پیش از مذاکراتی که امروز (دوشنبه) در پاریس آغاز می شود، بسیاری از کشورها گفته اند که هدف این معاهده باید مدور بودن باشد.

اصطلاح مدور بودن یعنی تا زمانی که ممکن است اقلام پلاستیکی تولید شده قبلی را در گردش نگه دارند.

برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP) که میزبان این مذاکرات است، طرحی را برای کاهش 80 درصدی زباله های پلاستیکی تا سال 2040 میلادی منتشر کرده است.

در این گزارش که اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد، سه حوزه اصلی برای اقدام در این زمینه در نظر گرفته شد که عبارتند از: استفاده مجدد، بازیافت و تغییر جهت از بسته بندی های پلاستیکی به مواد جایگزین.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز دومین نشست سازمان ملل با هدف کاهش آلودگی پلاستیکی

آغاز دومین نشست سازمان ملل با هدف کاهش آلودگی پلاستیکی