مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 15:202023-05-30سياسي

حوزه های علمیه باید مستقل باشند


مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر حفظ استقلال حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه باید مستقل باشند، اگر حوزه استقلال اقتصادی داشته باشد، مدیریت خوبی داشته باشد، - همه به آن احترام می گذارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار اعضای مرکز مطالعات حوزه های علمیه اظهار داشت: کرامت واژه ای عربی است که معادل فارسی ندارد، ما در فارسی از کریم هم به بزرگوار یاد می کنیم و از کبیر و عظیم نیز به بزرگوار یاد می کنیم، در حالی که کریم غیر از بزرگ است! کرامت وصف فرشته هاست؛ ﴿بِأَیۡدِی سَفَرَه * کِرَامٍ بَرَرَهٍ﴾؛ خداوند نیز در اولین سوره ای که خود را معرفی می کند، می فرماید: ﴿اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ﴾؛ می فرماید من خدای اکرم هستم و جوامع بشری را دعوت می کند که در کلاس درس کرامت شرکت کنند و در آیات پایانی همین سوره علق نیز، با لحنی که متمم کرامت است می فرماید: ﴿أَلَمۡ یَعلَم بِأَنَّ ٱللَّهَ یَرَیٰ﴾؛ گناه نکنید مگر نمی دانید که اکرم می بیند! در این سوره سخن از بگیر و ببند نیست، بلکه سخن از فرشته شدن است، یعنی اساس بر کرامت است و این کرامت وصف فرشته هاست؛ دین می خواهد که انسان، کریم باشد.

این مرجع تقلید بیان داشت: اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هم می خواهند که انسان، کریم باشد و حوزه های علمیه که فرزندان ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوزه های علمیه باید مستقل باشند

حوزه های علمیه باید مستقل باشند