مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 15:512023-06-20حوادث

حریق منطقه حفاظت شده ارژن مهار شد+ فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، عباس راستی، از پیشگیری و  پایش و اطفاء حریق  در منطقه ارژن در ساعت های نخست با کمترین خسارت خبر داد و اظهار داشت: واکنش سریع محیط بانان پر تلاش منطقه حفاظت شده ارژن که در حال گشت و کنترل منطقه بودند موجب شد یک فقره آتش سوزی با تلاش فراوان و در حداقل زمان با کمترین خسارت مهار شود.

 راستی در ادامه وسعت این آتش سوزی را کمتر از 20 متر مربع  اعلام کرد و افزود: رصد و پایش محیط بانان در این حادثه آنقدر سریع و پرشتاب بود که آتش فرصت تسری به سایر عرصه ها را نیافت و در کمترین زمان خاموش شد.

مسوول منطقه حفاظت شده ارژن استان فارس اضافه کرد: آتش سوزی به عنوان یکی از عوامل اصلی اختلال و تغییر در اکوسیستم های طبیعی محسوب می شود.

شناسایی عوامل مؤثر در وقوع آتش سوزی و تهیه الگوی مکانی خطر آن یکی از ابزارهای اساسی جهت دستیابی به راهکارهای کنترل و مقابله با آتش سوزی است.

او افزود: میزان آتش سوزی در عرصه های محیط زیست و  طبیعی  در این منطقه در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته این در حالی است که به علت بارندگی های مناسب منطقه مستعد آتش سوزی است، کاهش آتش سوزی ها به علت رسیدگی مداوم و پایش مستمر محیط بانان و تشکل های محیط زیست و علاقه مندان به طبیعت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریق منطقه حفاظت شده ارژن مهار شد+ فیلم

حریق منطقه حفاظت شده ارژن مهار شد+ فیلم