مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 08:252023-06-05سياسي

اندیشه های امام خمینی(ره) در نگاه اندیشمندان جهان


احیای اسلام واقعی برای امت مسلمان، تغییر چهره جهان، مبارزه با استکبار و بسیاری دیگر از وجوه اندیشه امام خمینی(ره) که با پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری نظام جمهوری اسلامی ظهور و بروز کرد، - خبرگزاری فارس-همدان: امروز همه به نیکی می دانند انقلاب اسلامی در ابتدا یک محال به نظر می رسید، به عبارت دیگر شاید در اوایل سال 57 هیچ کس گمان نمی کرد که قرار است این سال نقطه عطف تاریخ ایران از باستان تا امروز باشد.

جزیره ثبات را همه امن و امان می دانستند و کمتر کسی گمان می کرد قرار است ایران سرزمینی شود که در آن اندیشه ای تازه ظهور و بروز یابد.

به عبارت دیگر کسی فکرش را هم نمی کرد، نهضتی که از 15 خرداد 1342 آغاز شده بود و حکومت پهلوی در این اندیشه سیر می کرد که آن را در نطفه خفه کرده است، چناچه اسدالله علم، نخست وزیر وقت و شخص نزدیک به شاه، همواره افتخار آن را مخصوص به خود می دانست؛ به ثمر بنشیند و تمام معادلات جهان را بر هم زند.

15 خردادماه جلوه جلوداری روحانیون در جامعه ایرانی است و آزمونی که مردم ایران از آن با سربلندی بیرون آمدند و با اعتقاد راسخ به وعده الهی در نهایت به پیروزی رسیدند.

اگرچه مردم ایران می دانستند در پیروی از بزرگ مرد تاریخ ایران در حال تحقق چه اتفاقی هستند و همانطور که رهبر آنها به خوبی تبیین کرده بود، باید در مقابل ظالم بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندیشه های امام خمینی(ره) در نگاه اندیشمندان جهان

اندیشه های امام خمینی(ره) در نگاه اندیشمندان جهان