مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 12:562023-06-14بين الملل

«درسو اوزالا»؛ نقطه عطفی در رابطه انسان و طبیعت


کاپیتان آرسنی یف از طرف دولت مرکزی تزاری روسیه مأمور می شود برای کشف و نقشه برداری دورترین قسمت سیبری، یعنی شبه جزیره کامچاتکا و اوسوری عزیمت کند و در طول همین سفرهاست که با درسو اوزالا، - مردی از طایفه گلد، از اقوام بدوی پراکنده در آن ناحیه روبه رو می شود و نوعی رابطه مرید و مرادی با او پیدا می کند و درس های بسیاری در زندگی از او می آموزد.

این جمله ها محور کتاب درسو اوزالا ، نوشته ولادیمیر آرسنی یف است که در بخشی از مقدمه آن نیز آمده: 38 سال از چاپ اول این کتاب با همین ناشر گذشت و دراین بین اتفاقات تلخ و شیرین زیادی افتاد، اما من هم بار دیگر مثل کاپیتان آرسینیف در دیدار دوم از دیدن دوستی دیرین چون درسو اوزالا غرق شعف شدم.

این بار 10 روزی با او و کاپیتان به سر بردم.

جنگل ها و کوه های اوسری را درنوردیدم، جانوران و گیاهان و درخت ها و دشت ها و رودهای سرکش و سنگلاخ را دیدم و دلم در هوای همراهی با آن دو پر کشید.

در یکی دیگر از سلسله نشست های فصل سخن با تمرکز بر کتاب های حوزه محیط زیست، کتاب درسو اوزالا ، نوشته ولادیمیر آرسنی یف با ترجمه مهدی غبرایی، بعدازظهر سه شنبه (23 خردادماه) در کتاب فروشی اردیبهشت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«درسو اوزالا»؛ نقطه عطفی در رابطه انسان و طبیعت

«درسو اوزالا»؛ نقطه عطفی در رابطه انسان و طبیعت