مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 10:352023-06-01اقتصادي

تغییرات یارانه و کالابرگ از شنبه، 13 خرداد 1402 + جزییات


از روز شنبه، سیزدهم خرداد، یارانه بگیران کمیته امداد و بهزیستی 400 هزار تومان یارانه شان شارژ می شود و 80 هزار تومان (20 درصد) هم اعتبار بالاسری بنا به شرایط گفته شده خواهند داشت.

- جی پلاس؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزییاتی از افزایش 20 درصدی یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی ارائه کرد و گفت: از روز شنبه، سیزدهم خردادماه و در ماه اول اجرای این طرح، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مشمول افزایش یارانه خواهند بود.

طبق گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 1401 دولت را مکلف کرد که همزمان با جراحی اقتصادی و حذف ارز ترجحی، با جایگزینی کالابرگ، اختلاف قیمت ها را جبران کند.

از آنجاکه در آن مقطع زمانی هنوز زیرساخت ها فراهم نبود، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به تعویق افتاد.

در نهایت در دی ماه 1401 اجرای طرح به صورت آزمایشی در استان هرمزگان آغاز و و دامنه آن تا پایان سال به استان های دیگر رسید.

مجلس در قالب بودجه سال 1402 نیز به دولت اجازه داد تا تمهیداتی برای ارائه کالابرگ به دهک های پایین درآمدی داشته باشد و کاهش قدرت خریدشان را جبران کند.

با گذشت سه ماه از سال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته از افزایش 20 درصدی یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی خبر داده است؛ به شرط آنکه 70 درصد مبلغ یارانه شان را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات یارانه و کالابرگ از شنبه، 13 خرداد 1402 + جزییات

تغییرات یارانه و کالابرگ از شنبه، 13 خرداد 1402 + جزییات