مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 16:052023-06-20سياسي

اکثر دانشجویان خارجی علوم پزشکی در ایران از 5 کشور جهان هستند


دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیشتر دانشجویان خارجی علوم پزشکی از کشورهای عراق، پاکستان، - افغانستان، هند و لبنان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامرضا حسن زاده بعدازظهر سه شنبه در کارگاه آموزشی بین المللی سازی آموزش عالی مختص دانشگاه های کلان منطقه یک آمایشی سلامت کشور گفت: اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک و نیز برنامه های آموزشی مشترک، تأسیس شعب دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو از جمله مسیرهای پیش رو در بین المللی سازی دانشگاه ها است.

وی افزود: رویکردهایی که در این راستا وجود دارد می تواند درآمد زایی، شناسایی نخبگان، تضمین کیفیت، نفوذ فرهنگی و ارتقای دانش فنی باشد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی خاطرنشان کرد: تعداد دانشجویان در استان ها در سال 1401 حاکی از وجود 11 هزار دانشجو در مازندران دارد و نسبت دانشجویان ایرانی به خارجی ما چندان جالب نیست.

این مسئول ادامه داد: بیشترین دانشجویان خارجی ما از کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، هند و لبنان است و در کشور تهران و در کلان منطقه سمنان و گلستان وضعیت خوبی در جذب دانشجویان خارجی دارند.

حسن زاده اشاره کرد: با توجه به حضور پررنگ دانشجویان آفریقایی به ویژه از نیجریه این قاره می تواند هدف خوبی برای راه اندازی شعب دانشگاهی ببن الملل ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکثر دانشجویان خارجی علوم پزشکی در ایران از 5 کشور جهان هستند

اکثر دانشجویان خارجی علوم پزشکی در ایران از 5 کشور جهان هستند