مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 23:552023-06-15سياسي

مفاخر میراث فرهنگی، شناسنامه کشور هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عصر پنج شنبه 27خرداد 1402 دومین مراسم تجلیل از چهره های ماندگار حوزه میراث فرهنگی در آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، - دومین مراسم تجلیل از چهره های ماندگار حوزه میراث فرهنگی در آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عصر پنج شنبه 27خرداد 1402 دومین مراسم تجلیل از چهره های ماندگار حوزه میراث فرهنگی در آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، علی دارابی صحبت کرد و گفت: بی گمان وقتی از میراث فرهنگی، تمدن و هویت و تاریخ سخن می گوییم حکیم توس و خالق شاهنامه پس از هزار و چهل و دو سال در قله ایستاده است و پرتو افشانی می کند.

وی افزود: شاهکار جهانی و پایان ناپذیر شاهنامه، 50 هزار بیت شعر دارد که بیش از 2000 بار از واژه ایران و بالغ بر 600 بار از خرد و خردمندی گفته است و این است پیشینه تمدنی و تاریخی ما ایرانیان.

دارابی ادامه داد: شاهنامه را اگر چه حکیم توس سروده است، اما گویی همه ایرانیان هم صدا و هم آوا با او این حماسه را سروده اند؛ و از این رو شاهنامه را باید سند ثبت احوال ایرانیان و کتاب تاریخ ایران زمین بنامیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مفاخر میراث فرهنگی، شناسنامه کشور هستند

مفاخر میراث فرهنگی، شناسنامه کشور هستند