مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 08:202023-06-13سياسي

نقطه ضعف رسانه ملی،عدم توجه به ایجاد گفتمان عمومی در باب حجاب است


نقطه ضعف اساسی رسانه ملی مانند بیشتر مراکز و سازمان های دخیل در فرهنگ در این خصوص، عدم توجه به ایجاد گفتمان عمومی در باب حجاب و رسوخ دادن مقوله حجاب در لایه های اندیشه ای است.

- خبرگزاری مهر -گروه دین و اندیشه- مصطفی شاکری:همه کارشناسان و متولیان بحث حجاب و عفاف در کشور در این نکته اتفاق نظر دارند که مهمترین عامل اثرگذار در این حوزه که می تواند به رفع چالش ها و مشکلات بیانجامد مسئله فرهنگ عمومی است و مشکل بی حجابی یا شل حجابی باید با روش فرهنگی چاره جویی شود.

بی گمان یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی کشور صداوسیما است که طیف وسیعی از مخاطبان را در سراسر کشور همراه دارد و می تواند در حوزه فرهنگ سازی و گفتمان سازی نقش بی بدیلی ایفا کند.

هرچند با توسعه شبکه های اجتماعی و رسانه های تعاملی این جایگاه با چالش مواجه شده است ولی هنوز رسانه ملی از برد وسیعی در عرصه پیام رسانی برخوردار است.

پس از ذکر این مقدمات شایسته است این پرسش مطرح شود که آیا رسانه ملی در طی چهار دهه گذشته توانسته به وظایف خود در عرصه عفاف و حجاب عمل کند و آیا اساسا برنامه جامعی در این حوزه دارد یا خیر؟ در همین راستا با حجت الاسلام مسعود اسماعیلی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت وگو کردیم که حاصل آن را در ادامه می خوانید؛ * بفرمایید رسانه ملی در حوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقطه ضعف رسانه ملی،عدم توجه به ایجاد گفتمان عمومی در باب حجاب است

نقطه ضعف رسانه ملی،عدم توجه به ایجاد گفتمان عمومی در باب حجاب است