مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 21:202023-06-02سياسي

وزیر خارجه عربستان: بزودی به ایران سفر می کنم


وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با امیرعبداللهیان در کیپ تاون گفت که بزودی به تهران سفر خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی که به منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه بریکس و دوستان بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده اند، دوجانبه با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار از پیشرفت های خوب حاصله در روابط دوجانبه ابراز خرسندی کرد و افزود: خوشبختانه سفرای دو کشور تعیین و به طور متقابل معرفی شدند و زمینه برای گشایش سفارتخانه ها و سرکنسولگری ها فراهم است.

امیرعبداللهیان از تسهیلات و ترتیبات خوب فراهم شده توسط عربستان برای سفر حجاج ایرانی به منظور انجام حج تمتع تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: در گفت وگوهای قبلی در خصوص ضرورت تقویت روابط تجاری و اقتصادی دو کشور صحبت کردیم و سفر آتی جنابعالی به تهران نیز فرصتی برای گفت وگو و تبادل نظر بیشتر به منظور تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف خواهد بود.

امیرعبداللهیان بریکس را نیز فرصت جدیدی برای همکاری های چندجانبه بین ایران و عربستان و دیگر کشورهای عضو این گروه بویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری برشمرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه عربستان: بزودی به ایران سفر می کنم

وزیر خارجه عربستان: بزودی به ایران سفر می کنم