مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 14:502023-06-03اقتصادي

حل بد ریه های زمین؛ قطع بیش از 800 میلیون درخت جنگل های آمازون


بیش از 800 میلیون درخت در جنگل های آمازون تنها در طول شش سال برای پاسخگویی به نیاز موجود در بازار فروش گوشت گاو برزیل قطع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، جنگل زدایی در سراسر برزیل بین سال های 2019 تا 2022 میلادی یعنی در زمان ریاست جمهوری ژاییر بولسونارو به شکل چشمگیری افزایش یافت و در این میان گسترش دام داری عامل شماره یک آن بود.

بر اساس تحقیق جدیدی که روزنامه گاردین نتایج آن را منتشر کرده، بیش از 800 میلیون درخت در جنگل های آمازون تنها در طول شش سال برای پاسخگویی به نیاز موجود در بازار فروش گوشت گاو برزیل قطع شده است.

این در حالیست که کارشناسان و متخصصان علوم زیست محیطی، پیش تر به دفعات درباره اهمیت حفظ محیط های جنگلی برای مبارزه با بحران تغییرات آب و هوایی هشدار داده بودند.

این پروژه تحقیقی که بطور مشترک توسط سازمان غیردولتی بریتانیایی دفتر روزنامه نگاری تحقیقی ، روزنامه گاردین و دو سازمان رسانه ای دیگر به نام های گزارشگر برزیل و داستان های ممنوعه انجام شده، نشان داد که وسعت بالای جنگل زدایی در آمازون بطور سیستماتیک با مشاغل دامداری و پرورش گاو در برزیل مرتبط است.

آن هم در حالی که صنعت گاوداری و تولید گوشت گاو برزیل همواره متعهد شده بود که برای ایجاد مراتع پرورش گاو، اقدام به جنگل زدایی نکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل بد ریه های زمین؛ قطع بیش از 800 میلیون درخت جنگل های آمازون

حل بد ریه های زمین؛ قطع بیش از 800 میلیون درخت جنگل های آمازون