مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 19:302023-05-30سياسي

منظرتاریخی هگمتانه تا همدان شانس بالایی برای ثبت جهانی دارد


مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی کشور با بیان اینکه ثبت جهانی منظرتاریخی، شهری هگمتانه تا همدان گفت: پرونده همدان از شانس بالایی برای ثبت جهانی شدن برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، مصطفی پورعلی در جریان بررسی میزان رفع موانع پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان اظهار کرد: این پرونده اهمیت بسزایی در حوزه رقابت فرهنگی در میراث جهانی دارد و همراهی و حمایت مسئولان استانی و شهرداری همدان در زمینه رفع موانع و پیگیری آنها برای پیش برد پرونده تحسین برانگیز است.

   وی عنوان کرد: در ماه های آتی ارزیابان یونسکو به مدت پنج روز در همدان مستقر خواهند شد تا عرصه و حریم مشخص شده مسیر جهانی شدن همدان را مورد بازدید و بررسی قرار دهند.

مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی کشور تاکید کرد: شرایط برای حضور ارزیابان در همدان مطلوب است و فقط باید موارد مورد تاکید در به نتیجه رسیدن پرونده ثبت جهانی همدان سریعتر پیگیری شود.

وی ادامه داد: با بازدید های صورت گرفته، در حال حاضر آنچه جای کار سریعتر دارد، مدیریت ترافیک در محدوده پرونده ثبت جهانی و حذف طبقات اضافی ساختمان حوزه هنری است که در روزهای اخیر وعده انجام آن داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منظرتاریخی هگمتانه تا همدان شانس بالایی برای ثبت جهانی دارد

منظرتاریخی هگمتانه تا همدان شانس بالایی برای ثبت جهانی دارد