مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 05:452023-06-07پزشكي

تنهایی احتمال زنده ماندن پس از تشخیص سرطان را کاهش می دهد


به گفته محققان، تنهایی و احساس انزوا با بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات سلامتی مرتبط است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیسن نت، اکنون تحقیقات جدید نشان می دهد که بازماندگان سرطانی که احساس تنهایی می کنند ممکن است نسبت به بازماندگانی که حمایت اجتماعی بیشتری دارند، بیشتر در معرض مرگ باشند.

جینگ ژوآن ژائو ، نویسنده این مطالعه و دانشیار ارشد در انجمن سرطان آمریکا، می گوید: تنهایی ممکن است از طریق مکانیسم های متعددی مانند افزایش خطر تجربه احساسات منفی مانند خصومت، استرس و اضطراب، افزایش رفتارهای ناسالم از جمله سیگار کشیدن، سوءمصرف الکل و فعالیت بدنی کمتر، یا از طریق مسیرهای فیزیولوژیکی با بقای بدتر پس از تشخیص سرطان مرتبط باشد.

ژائو افزود: همچنین ممکن است که بازماندگان سرطان که احساس تنهایی می کنند، حمایت عملی و عاطفی مورد نیاز برای علائم خود را دریافت نکنند.

برای این مطالعه، محققان اطلاعات مربوط به حدود 3450 بازمانده از سرطان را در سن 50 سال و بالاتر که بخشی از مطالعه بهداشت و بازنشستگی 2008-2018 بودند، بررسی کردند.

این افراد تا پایان سال 2020 تحت نظر بودند.

محققان هر چهار سال یکبار تنهایی را ارزیابی کردند و افراد را به چهار دسته گروه بندی کردند: تنهای کم / بدون تنهایی؛ تنهایی خفیف؛ تنهایی متوسط؛ و تنهایی شدید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنهایی احتمال زنده ماندن پس از تشخیص سرطان را کاهش می دهد

تنهایی احتمال زنده ماندن پس از تشخیص سرطان را کاهش می دهد