مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 14:352023-05-30اجتماعي

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع توفان گرد و خاک در تهران


اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید تا خیلی شدید و وقوع توفان گرد و خاک در سطح استان و کاهش کیفیت هوا هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی با اشاره به تقویت ناپایداری محلی و افزایش گرادیان فشار در بازه زمانی بعد از ظهر تا شب از وزش باد شدید تا خیلی شدید، تندباد لحظه ای، توفان گرد و خاک، بارش تگرگ در مناطق مستعد و نواحی شرق استان به ویژه شهرستان فیروزکوه و ارتفاعات شرقی از بعد از ظهر سه شنبه تا پایان چهارشنبه (9 تا 10 خرداد) خبر داد.

این شرایط جوی در مرکز و نیمه جنوبی استان از بعدازظهر تا شب موجب وزش باد خیلی شدید همراه با تندباد لحظه ای با احتمال توفان گردوخاک، کاهش موقت دید و کیفیت هوا، خسارت به سازه های سست و موقت و مرتفع مانند داربست ها، سقوط اجسام از ارتفاع، وارد شدن خسارت به تجهیزات واقع در ارتفاع مانند ترانس ها و کابل های برق و تابلوهای تبلیغاتی، شکستن نهال ها و درختان فرسوده می شود.

بارش تگرگ در شرق استان به ویژه شهرستان فیروزکوه و ارتفاعات و وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی و باغ ها دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، عدم تردد و پارک خودرو در کنار سازه های واقع در ارتفاع و نیمه کاره و سست مانن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع توفان گرد و خاک در تهران

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع توفان گرد و خاک در تهران