مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 14:452023-06-18اقتصادي

کمک دولت به صندوق های بازنشستگی سالی یک درصد کاهش می یابد


بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه، میزان کمک دولت به صندوق های بازنشستگی نسبت به بودجه عمومی کشور در طول برنامه سالی یک درصد کاهش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از اصول لایحه برنامه هفتم توسعه که امروز از سوی رییس جمهور به مجلس ارائه شد، رفع ناترازی های مختلف در حوزه بانکی، صندوق های بازنشستگی، بودجه دولت و انرژی است.

در بخش اصلاح صندوق های بازنشستگی کشوری در ماده 28 لایحه برنامه هفتم آمده است، در اجرای بند پنجم سیاست های کلی برنامه هفتم و به منظور تحقق اهداف کمی قرار است میزان کمک های دولت به صندوق های بازنشستگی نسبت به بودجه عمومی کشور در هر سال یک درصد کاهش پیدا کند.

همچنین در ماده 29 فصل 5 این لایحه آمده است به منظور کاهش ناترازی مالی سازمان ها و صندوق های بازنشستگی و جلوگیری از ورشکستگی و کاهش وابستگی آنها به بودجه عمومی و ارتقا کیفیت و اصلاح ساختار بیمه های اجتماعی اقدامات زیر از سال اول برنامه در صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی انجام می شود.

در بخش اصلاحات مدیریتی و مالی صندوق ها، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده است که ظرف مدت یک سال پس از ابلاغ برنامه هفتم نسبت به اصلاح ساختار این صندوق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک دولت به صندوق های بازنشستگی سالی یک درصد کاهش می یابد

کمک دولت به صندوق های بازنشستگی سالی یک درصد کاهش می یابد