مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 14:102023-05-31پزشكي

ویروس مصنوعی از جنس نانو جان انسان ها را نجات می دهد


محققان وکتورهای ویروسی مصنوعی(AVV) ابداع کرده اند که می تواند وارد سلول های انسان شود، ژن درمانی انجام دهد و بیماری ها را ایمن و ارزان درمان کند.

- محققان وکتورهای ویروسی مصنوعی(AVV) ابداع کرده اند که می تواند وارد سلول های انسان شود، ژن درمانی انجام دهد و بیماری ها را ایمن و ارزان درمان کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، وکتورهای مصنوعی مانند ویروس های واقعی هستند اما به جای انتشار بیماری، درمان بافت ها، ترمیم مولکول ها و اصلاح ژن ها را انجام می دهند.

آنها از مواد نانو قابل شخصی سازی، مولکول های زیستی درمانی و باکتریوفاژT4 (ویروسی که چند نوع باکتری و حتی باکتری مقاوم به دارو را از بین می برد)، ساخته شده اند.

ونیگالا رائو یکی از محققان پروژه و پروفسور زیست شناسی در CUA در بیانیه ای نوشته است: ما نشان دادیم راهی برای توسعه ژن درمانی مبتنی بر باکتریوفاژهای موثر و ایمن با پتانسیل بی نهایت برای اختلالات ژنتیکی، دیابت و سرطان وجود دارد.

مولفان پژوهش از باکتریوفاژT4 به عنوان پلتفرمی برای پروژه وکتور ویروس مصنوعی استفاده کردند.

آنها مواد ژنتیکی اصلی را از پوسته پروتیینی جدا کردند و در مرحله بعد با استفاده از کریسپر پوسته را با دی ان ای خارجی و مولکول های زیستی دیگر پر کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس مصنوعی از جنس نانو جان انسان ها را نجات می دهد

ویروس مصنوعی از جنس نانو جان انسان ها را نجات می دهد