مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 10:402023-06-08اقتصادي

کاهش امکان مناقشه های فنی و مالی حوزه صادرات گاز بین ایران وترکیه


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که با بهره برداری تجهیزات جدید ایستگاه بازرگان، امکان مناقشه های فنی و مالی حوزه صادرات گاز بین ایران و ترکیه به حداقل می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی گفت: پروژه ارتقای تجهیزات اندازه گیری ایستگاه بازرگان از جمله پروژه های شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران است که تابستان سال 1402 بهره برداری و عملیاتی می شود.

وی درباره فلسفه شکل گیری پروژه تجهیز ایستگاه بازرگان اظهار کرد: ایستگاه صادرات گاز بازرگان واقع در شهر بازرگان، در نزدیکی مرز ترکیه همسو با قرارداد امضاشده 1996 میلادی بین شرکت ملی گاز ایران و شرکت بوتاش ترکیه در دستور کار احداث قرار گرفت و 2000 میلادی به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزود: قرارداد یادشده، نخستین قرارداد بلندمدت گاز پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و حداکثر حجم گاز قابل تحویل 10 میلیارد متر مکعب در سال، با امکان افزایش تا 13 میلیارد مترمکعب و حدود معادل یک فاز پارس جنوبی است.

نوشادی ادامه داد: گاز طبیعی مورد نیاز این قرارداد از منابع جنوب کشور از طریق خطوط لوله سراسری اول، دوم و سوم و خطوط لوله 48 اینچ قزوین - تبریز و 40 اینچ تبریز - بازرگان به ایستگاه اندازه گیری گاز صادراتی بازرگان می رسد و پس از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش امکان مناقشه های فنی و مالی حوزه صادرات گاز بین ایران وترکیه

کاهش امکان مناقشه های فنی و مالی حوزه صادرات گاز بین ایران وترکیه