مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 15:252023-06-07بين الملل

منافع مصر و ایران از بهبود روابط چیست؟


مصر در سایه تحولات جدید در منطقه چه در عراق و سوریه و چه وضعیت جدید در روابط تهران-ریاض، به دنبال بهبود و ارتقا روابط با تهران برای مشارکت فعال تر در معادلات سیاسی و اقتصادی منطقه ای است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مصادف با سفر ماه گذشته سلطان هیثم بن طارق به قاهره و دیدار وی با عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر زمزمه ها درباره میانجیگری عمان برای عادی سازی روابط با ایران در رسانه های عربی مطرح گردید.

روزنامه الشرق الاوسط از قول منابعی در مصر نوشت که رییس جمهور این کشور در دیداری که رییس دستگاه امنیتی و ارتش هم حضور داشته از پیشنهاد سلطان عمان برای ارتقا روابط با تهران استقبال کرده است.

موضع گیری روشن رهبر معظم انقلاب درخصوص رابطه با مصر در ملاقات با سلطان عمان، مهر تاییدی بر زمزمه ها درباره آغاز روند عادی سازی روابط تهران و قاهره بود که از 44 سال پیش قطع شد.

جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 بعد از انعقاد پیمان صلح مصر با رژیم صهیونیستی و اقدام خصمانه انور سادات در پذیرش شاه مخلوع، روابطش با جمهوری عربی مصر را قطع کرد.

روابط دو کشور در نتیجه موضع مصر در قبال جنگ تحمیلی و حمایت علنی این کشور از رژیم بعث از طریق ارسال تسلیحات و اعزام نیروی کمکی برای جنگ با کشورمان همچنان تیره باقی مانده بود اما بعد از اولین دیدار  ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منافع مصر و ایران از بهبود روابط چیست؟

منافع مصر و ایران از بهبود روابط چیست؟