مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 14:052023-06-19اقتصادي

40 درصد دانش آموختگان کارشناسی مهندسی رایانه بیکار هستند


معاون حکمرانی الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری سازمان اداری استخدامی کشور گفت: بر اساس آمار 40 درصد دانش آموختگان کارشناسی مهندسی رایانه بیکار هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر محمدرضا عطاردی ظهر امروز در همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و مراکز آب های دانشگاه ها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: در کشور ما ناترازی هایی وجود دارد به عنوان مثال ما در منابع و مصارف در بودجه سالانه دچار ناترازی هستیم یا در منابع مالی بانک ها نیز ناترازی داریم، این ناترازی در عرضه و تقاضای نیروی انسانی در حوزه هوشمندسازی وجود دارد ما همچنین ناترازی تشکیلاتی داریم.

وی ادامه داد: چند مساله داریم که به نظام آموزش عالی باز می گردد.

آمار سال 99 نشان می دهد 40 درصد دانش آموختگان مقطع کارشناسی مهندسی یارانه بیکار هستند و وضعیت دانش آموختگان کارشناسی ارشد این رشته کمی بهتر است که حدود 34،35 درصد می شود.

این درحالی است که بیکاری دانش آموختگان فناوری اطلاعات در کل اروپا 7 درصد است این نشان می دهد ما نیازمند اصلاحات در این بخش هستیم.

معاون حکمرانی الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری سازمان اداری استخدامی کشور ادامه داد: مساله بعدی که با آن مواجه هستیم کشش و تقاضا در رشته های فناوری اطلاعات و حقوق ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد دانش آموختگان کارشناسی مهندسی رایانه بیکار هستند

40 درصد دانش آموختگان کارشناسی مهندسی رایانه بیکار هستند